buyu362.com

Pedagógus Minősítés Visszamondása

Hubertlaki Tó Megközelítése

Thursday, 14-Apr-22 20:24:07 UTC

Míg mások a locsolókat várják otthon Húsvét hétfőn, addig mi kihasználtuk az első igazi tavaszi hétvégét, és inkább kirándulni indultunk a Bakonyba. Persze az csak álom volt, hogy a többi rendes ember otthon piheni ki a sonka okozta fáradalmakat, ugyanis annyian voltak a Gerence-völgyben, mint talán még soha. Ahogy a patak kanyarog a műút mentén, sok a kisebb-nagyobb piknikezésre alkalmas tisztás, amik most mind tömve voltak emberrel, tűzrakóhely nem maradt üresen. Sebaj, gondoltuk, biztos csak piknikeztek, ahova mi megyünk, arra már biztos nem mennek el mások. De milyen nagyot tévedtünk. Erre a napra mi is csak egy könnyedebb kirándulást terveztünk be, amolyan évindító sétát. Két geoláda határozta meg az útvonalat, amit mi apáékkal már egyszer bejártunk, ellentétes irányból, de mivel nagyon szép és érdekes a helyszín, meg hogy Viktornak is meglegyenek a ládák, ismét felkerestük. A láda megkeresése előtt korábban sose hallottam erről a helyről, pedig a Bakonyt azért már elég jól ismerem.

Hubertlaki tó térkép

• Túrázás Archives - Bakonyi Programok
  • Mac split end hair trimmer vásárlás
  • Gki kártya igénylés
  • Hubertlaki tó megközelítése autóval
  • Mádi tó
  • Erős vár a mi istenünk orgona
  • Hegyen-völgyön: Húsvét a Bakonyban
  • Léman tó

A szabálytalan négyszög alaprajzú külső, és a papucsra emlékeztető belső várat 1529-33 között építette a Podmaniczky – család egy őskori földvár 10-10 m széles sáncárkai közé. A belső vár alapterülete 7000 m² volt. A várfalakhoz épültek az őrség és a várnagy szállásai és a kastély. Urai rettegett rablólovagok voltak, akik a Gerence-Kilátás a Vár-hegyrőlvölgyön átvezető É-D-i irányú kereskedelmi utat fosztogatták. Rendszeresen kirabolták többek között a zirci ciszterci kolostort és templomot is. 1546-ban királyi törvény rendelte el az erődítmény lerombolását. A legenda szerint a vár ostromához a királyi csapatok a szemközti Táborhely-hegyen sorakoztak fel, a harcok után pedig az elesetteket a hegy lábánál három halomsírban temették el. A hagyomány szerint az egykori rablóvár kulcsa a pannonhalmi apátságban van. A 18. század elején még tekintélyes várromokról tesznek említést a források, azonban ma már csak a várfal kisebb szakaszai kivehetőek. Az egykori várat, ill. a Tönkölös-hegyet helyenként (a Nagy-Somhegy oldalában még jól kivehetően) kettős, késő bronzkori sánc köti össze a Nagy-Somheggyel.